onsdag den 10. juni 2009

Bevægelsestræning / training of movability

Mens jeg havde hånden i gips kunne jeg ikke rulle, så i stede lavede jeg forskellige bevægelses øvelser for at holde mig i gang.

En øvelse jeg kørte en del af er en jeg kalder "1/2 split - back flip". Det er en bevægelse man bruger i mange forskellige nedtagninger og derfor er blevet en fast del i min træning.

While I had cast on my hand I couldn't roll, so instead I did different movability drills to stay active.

One drill that I did a lot is a drill I call "1/2 split - back flip". This is a move used i many different takedowns and the drill has therefore become a part of my training rutines.



Bevægelsen / The movement

1. Al vægten på det ene ben og det andet ud til siden, så man laver en halv split.
1. All the weight on one leg and the other to the side, making a half split.

2. Rul bagover, stadig med det ene ben strakt.
2. Roll back still having the one leg streched.

3. Skub af med det ben man har vægten på, så man laver en baglæns koldbøtte.
3. Push off with the leg carrying the weight so you make a back flip.

4. Læg vægten på skulderen og træk benet op under kroppen.
4. Put your weight on yor shoulder and pull the leg up under the body.

5. End i quarters
5. End up in quarters position.

Ingen kommentarer: