tirsdag den 19. august 2008

Aktivitet fra bottom (Projekt Aggressivitet)

Jeg har kørt Projekt Aggressivitet i godt en måned nu, med fokus på mit bottom game og der er sket fremskridt.


Det punkt jeg kan mærke den største forskel på er antallet af submisionsforsøg på mig er blevet væsentlig færre. Jeg får også vendt fra bottom til top position mere end jeg gjorde før, men ikke så meget og så hurtigt, som jeg håber på jeg kommer til.

Half guard er klart der jeg har mest succes fra bottom. Det er blevet meget sjældent nogen formår at passere og ofte jeg får vendt positionen eller scramblet. Også side control klarer jeg godt, men det er dog noget hårdere.



Der er ingen tvivl om at det har forbedret mit game at være mere aggressiv, men det er til gengæld også noget det kræver god fysik.

Nu hvor det aggressive er blevet en fast del af mit bottomgame, er det på tide at gå videre med projektet og selvom jeg er sikker på det bliver endnu hårdere end bottom, skal næste skridt i projektet være aggresivitet i mit stående game (Boksning og clinch)

Ingen kommentarer: