fredag den 18. juni 2010

Hunting for leg locks

Yes! Min skulder er god nok til at træne igen :-)

Jeg har gået og tænkt en masse mens jeg var skadet over hvad jeg skulle fokusere på når jeg kom i gang igen. Tidligere har jeg kørt submission temaer hvor jeg har gået efter specifikke teknikker som jeg har været dårlig til, for at få dem op på mit A-game niveau og dermed få et bredere game. Og det tager tid at få teknikker op på A-game niveau (læs evt. mit indlæg om nøgleteknikker), så jeg har afsat de næste 3 måneders grapplingtræning til KUN at gå efter benlåse (dog ikke lige ankellåse da de er for "retarderede"). De eneste undtagelser er mod dem der er betydeligt bedre end mig, hvor jeg vil gribe en hver chance få en submission sejr, da det alligevel sker så sjældent at al rul med dem er 100% A-game træning.

Skal nok poste mine erfaringer med benlåsene.

Yes! My shoulder is good enough to train again :-)

While I've been injured I've spend some time thinking of what to focus on when I got back in training again. I've earlier had submission themes, going for specific techniques that I've not been too good at, to bring them up to my A-game level and there by getting a more variated A-game. It takes time to get techniques up to A-game level (read my post on
key techniques), so for the next 3 month of grappling training I'll ONLY do leg locks (except straight ancle lock because it's too "retarded"). The only exception is against those who are way better than me, where I'll grab every opportunity to get a submission win - it happens so rarely that all rolling I do with them is A-game training anyway.

I'll post my experiences with the leg locks.

Ingen kommentarer: