onsdag den 25. juni 2008

Commitment på højre kryds

Mit jab har været godt i noget tid, men jeg har ikke kunne følge ordentlig op med mit kryds. Krydset er ok hvis jeg slår det alene, men at slå det 100%, som opfølgning på jabbet, kræver noget mere arbejde.

Når jeg slår jabbet, strækker jeg helt ud i skulderen for at få maksimal rækkevidde, hvilket virker rigtig godt.


Det jeg arbejder på er at få trukket min venstre hånd tilbage til kæben, for at beskytte mig mod kontra slag. Jeg har nemlig en tendens til at lade venstrehånden falde lidt ned og bruge head movement til at undgå kontra slag.


Den anden ting jeg arbejder på er at strække i skulderen på samme måde, som når jeg jabber. I modsætning til jabbet, hvor jeg har skulderen fremme pga. af min udgangsstilling, skal jeg når jeg krydser vride i overkroppen for at få min venstre skulder tilbage og højre skulder.


Den sidste ting er at committe til at slå krydset efter jabbet. Jeg synes det pt. er svært at committe, da man jo er blottet i tiden mellem jabbet og krydset. Dette ved jeg ikke vil ændre sig, men ved at få venstrehånden til kæben, beskytter jeg mig selv, at strække skulderen giver mig bedre rækkevidde og mindsker risikoen for at modstanderen rammer og endeligt mindsker det at committe, den tid jeg er blottet. Det værste er at tvivle eller fortryde halvvejs, da dette er det tidspunkt man er mest blottet, så commitment er det jeg skal arbejde mest med, da dette kan kompensere for teknikken indtil denne kommer helt på plads.

Ingen kommentarer: