onsdag den 4. juni 2008

Fremgang på spark

For ca. et år siden proklamerede jeg stolt at mine spark nu var gået fra at være decideret ringe til kun at være dårlige - Nej spark har aldrig været min store force.

Siden Adrenaline 2 har jeg arbejdet for at få spark med ind i mit game og der har været væsentlig fremgang.

Det har ikke været et problem at sparke hårdt, men timingen og hurtigheden har jeg arbejdet meget med.

Timing er et sprgsmål om sparring, sparring og sparring. Jeg har gået mange runder med hovedfokus på at sparke, selvom jeg ville klare mig bedre ved at slå mere. Dette har også betydet, jeg har måtte lægge lår og mave til en del spark, før mine blokkeringer begyndte at fungere.

Som det er nu kan jeg finde huller til at sparke og også sparke kontra på en del af mine blokkeringer. Det er primært low- og mid sektion kicks, da jeg mangler lidt smidighed for at lave effektive high kicks.


Fokus i det næste stykke tid er at få mere gang i kombinationer med både slag og spark i, så det bliver en masse benarbejde. Jeg vil også gerne få gang i mit inside low kick, da dette stadig halter. High kicks må komme når de kommer og kræver nok også at jeg laver reel smidighedstræning til det.

Ingen kommentarer: