fredag den 20. juni 2008

Spejlvendt kort højre

På seminaret med Chuck Liddell viste han en "kort højre", som han ofte bruger mod south paw modstandere. Slaget er rigtig godt, men der er jo ikke så mange south paw modstandere, så jeg tænkte om ikke man også kunne lave det mod alm. stående modstandere, hvis man altså bare gjorde det spejlvendt. Første gang jeg prøvede det til sparring virkede det, så det kan man altså.

Jeg står med Lasse, som har alm. stand.


I stedet for at flytte min forreste fod, som jeg normalt ville gøre, tager jeg et skridt med min bagerste fod. Slaget kommer i selve skridtet, så det bliver med hele kroppen, og ved at sætte min fod på ydersiden af Lasses, kommer jeg væk fra hans hårde højre hånd.


Her fra drejer jeg blot min hofte ind mod Lasse, hvorved jeg genvinder min alm. stand uden at skulle tage nogen ekstra skridt.


Jeg har også fået skabt en vinkel på Lasse, og kan fx. bruge denne til at slå min højre hånd.


Dette slag/kombination har jeg forventninger til at virke godt mod modstandere, der tilhøre Tyre kategorien.

Ingen kommentarer: