fredag den 27. juni 2008

Gode rul - små detaljer

I lørdags opdagede jeg en lille fejl i min brydning. Jeg står for meget fremoverbøjet i min basis stand. Egentlig viste jeg jo godt jeg ikke skulle stå sådan, men havde bare ikke lagt mærke til jeg gjorde. Det irriterede mig bare, at jeg ofte blev fanget i neck ties, snap downs, guillotiner, samt at blive sprawlet i gulvet når jeg shootede.


Selv om det nok ser rimelig ens ud på kropsholdningen, er det ikke så meget ryggen jeg retter op, som det er hoften jeg skyder frem. Blot ved at gøre dette er min brydning blevet bedre og jeg kan mærke at jeg har en mere solid stand på denne måde og er stadig lige så bevægelig.


Min triangle er også blevet pudset lidt af, da den har været negligeret i et stykke tid


Hudløst ærligt så har jeg bare været for doven, når jeg har prøvet at triangle. Det gør det væsentligt sværere at sætte en triangle ind, når man ligger flat på ryggen. En af øvelserne i min motoriktræning er netop at rulle helt op på skuldrene og triangle. Dette lukker afstanden mellem min hofte og min modstanders hals - netop det der skal til for at choke.

Hvor min fokus tidligere har været at få min modstanders hoved og skuldre ned til mig, fordi jeg ville ligge på ryggen, er min fokus nu på at skyde min hofte op til modstanderens hovede. Dette gør triangleangrebet hurtigere og tættere ... mere at arbejde på :-)

Ingen kommentarer: