torsdag den 29. maj 2008

God rulledag

Træning onsdag var god.

Til BJJ kørte vi drills fra quarters. Jeg har været meget fokuseret på at fange min modstanders arm, så jeg kan gå rundt, men efter at være blevet mast et par gange af nogle gode folk, fandt jeg ud af at ændre min position. Tidligere har jeg ligget på knæ og forsøgt at kontrollere min modstanders ene arm


Ændringen af positionen er at rykke mig længere op og have mere fokus på at lægge pres på end at kontrollere en arm. Ved at lægge vægt mellem modstanderens skulderblade gør presset at modstanderen må frame på sine arme for ikke at blive mast. På den måde får jeg nu lukket min modstander bedre ned og han er ikke i stand til at bruge sine arme. I og med jeg ligger højere på min modstander, er der mindre vægt på mine ben, så jeg i den nye position er mere bevægelig.


Med det niveau de fleste jeg ruller med har er det blevet svært for mig at sætte et enkelt angreb op. I dag gjorde jeg derfor meget ud af at holde mig i konstant bevægelse for på den måde at fremprovokere kontrollerede scrambles, som jeg kan bruge til at angribe. Dette kræver tilvending, for det er ikke mig selv der vælger et angreb, men modstanderen der giver et hul jeg så skal angribe i det øjeblik det er der.

Ingen kommentarer: