fredag den 23. maj 2008

Shoote mod større modstander

Efter at være mast en del gange under Colombo i forsøg på at lave doubble-legs, er jeg kommet op med en ide, jeg skal have prøvet af.

Normalt når jeg laver et shoot, sigter jeg efter hoften for at få et impact og få min modstander ud af balance.

Problemet med en modstander der er så meget større, er at impact ikke har den store effekt, da jeg er den svage og blot "render ind i en mur", for derefter at blive mast og bruge en masse kræfter på at escape. Tanken er derfor at bruge min hurtighed i stedet for styrke, da jeg her har en fordel. Målet når jeg shooter er forbi/siden af hoften i stedet for selve hoften.


På denne måde får jeg "cuttet" hjørnet i selve shootet. Jeg må give afkald på effekten af impact, men da denne alligevel er begrænset mod en så stor modstander, tror jeg fordelen ved ekstra hurtighed vil mere end opveje det ... Jeg forsøger det i et par uger og ser hvordan det går.

Ingen kommentarer: