fredag den 23. maj 2008

Lukke afstand mod kontra jab

Jeg har længe haft et problem mod folk med længere rækkevidde, som bokser kontra. Deres rækkeviddefordel betyder, de kan holde afstand, og er de afventende, er det mig der skal åbne, og så slår de så kontra med et jab.

Det jeg har fået til at virke mod kontra jabs, er at padde min modstanders jab i samme bevægelse, som mit eget jab.



På den måde eliminerer jeg rækkeviddefordelen og kan ramme med mit jab. Jeg kan også sætte tabbet op med et langt skridt når jeg jabber og komme længere ind på min modstander. Her skal min venstrehånd komme op og beskytte min mod modstanderens højrehånd, da dette er oplagt for ham at slå den. Herfra får jeg åbnet for et dybt stød med min egen højrehånd.



Optimalt vil jeg gerne ud på siden af min modstander og få en vinkel, da jeg herfra er bedre dækket for hans angreb med højrehånden og samtidig står bedre for mine egne angreb med min højre hånd, både dybt og over paraden til kæben.

Ingen kommentarer: