fredag den 30. maj 2008

Lave hooks fra quarters

Nogle er rigtig gode til at forsvare sig mod at man sætter hooks ind når de ligger på alle 4, så hvad kan man så gøre?

Jacob ligger på alle 4 og jeg er kommet på ryggen af ham, men kan ikke få mine hooks ind. Jeg sætter derfor mine hooks på hans ankler. På den måde ligger min vægt lavere og Jacob kan ikke rulle mig fremover.


Hvis Jacob ruller over sin egen skulder for at komme væk, kontrollerer mine hooks hans ben, så han ikke kan få half guard, guard eller kneebar. Kan jeg ikke holde ham fra at rulle helt rundt, løfter jeg hans ben med min hook, så jeg kan tage diver check og bibeholde en dominerende position - nu i form af side control.


1 kommentar:

Nicolas sagde ...

Cool blog mate :-). Du er "oplært" godt af Shogun CG.

Vi ses forhåbenligt snart til en gang rul eller andet sjov.

OSU!