torsdag den 13. november 2008

Dagen før dagen før Stenungsund

I morgen tager jeg til Göteborg for at få en ordentlig nattesøvn inden Stenungsund BJJ open lørdag. Jeg valgte at stille op i -94,3 kg (inkl. gi), da jeg ikke orker at skulle cutte. Ligesom til Grappling League ligger jeg alligevel nu tæt på grænsen, men det bliver jo bare endnu engang sjovt at kæmpe mod nogle store drenge. I går gik BJJ træningen super godt, så jeg har rimelig høje forventninger til min præstation. Jeg har dog ingen ide om hvor højt niveauet til turneringen er, så hvor langt jeg kan komme tør jeg ikke gætte på - det er trods alt 1 1/2 år siden jeg sidst har været til en gi-turnerring.


Siden vi begyndte at træne med gi igen, er jeg begyndt at se charmen i det, men synes dog stadig det har en tendens til at blive for statisk for forhold til submission wrestling uden gi. Det er et andet game og det har jeg virkelig fundet ud af - Kimuraer og armbarer, som jeg sjældent får/tager uden gi er med gi et af mine primære våben, og så fandt jeg i onsdags en lækker transition fra at true med en kimura fra nord/syd til at sprawl-chocke, så det bliver spændende om jeg kan få brugt den i Stenungsund.

Indlæg fra Stenungsund kommer selvfølgelig.

Ingen kommentarer: