søndag den 16. november 2008

Sølv til Stenungsund BJJ open

En hurtig update fra stenungsund BJJ open er at jeg fik sølv efter en sejer og et nederlag.

Selvfølgelig skulle officials lige minde mig om at min "Hippi" gi ikke var tilladt, men at de måtte gøre en undtagelse før jeg kunne komme igang :-)


Det var sjovt at kæmpe i gi igen, selvom jeg hurtigt måtte konstatere at jeg ikke er så rutineret med gi, som dem jeg var oppe i mod, ligesom jeg ikke er vant til at kæmpe "rigtig" BJJ. Jeg er hverken vant til at folk trækker guard eller meget aggressivt flåen i gien i clinchen.

Resultatet blev også der efter. I første kamp fik min modstander hurtigt trukket guard og jeg måtte bruge det mest af tiden på at forsvare mig i hans guard indtil han blev træt nok til jeg kunne åbne den. Da jeg fik den åbnet scramblede han, men jeg fik halvt taget ryggen på ham og chokedede ham, så han begyndte at have svært ved at trække vejret ... desværre stoppede dommeren os og genstartede kampen stående, da vi var uden for måtten. Her var der kun 10 sek. tilbage og kampen var lige, så jeg satsede alt og fik ham ned på en single-leg og vandt på point.


Anden kamp blev jeg taget ned og han fik passeret min guard. Herefter måtte jeg jage ham for at prøve at få en sub, da jeg var sikker på jeg ikke kunne hente de point, men han var klog nok til at være meget aggressiv i clinchen og rejse sig hver gang jeg hev ham ned for at triangle ham ... han var god og klog og ingen tvivl om at det var fortjent han vandt

Sølv i -94 og 1 1/2 år siden jeg sidst konkurrerede i gi er jeg tilfreds med.

Video af kampene kommer op så snart jeg har dem færdige.

Ingen kommentarer: