mandag den 17. november 2008

Debut boksekamp lørdag + et old school trick/Debut boxing match Saturday + old school trick

Som det ser ud nu får jeg mit debutkamp i ren boksning på lørdag. Det så ellers ud til det ikke skulle være, da den plads jeg egentlig skulle have var blevet besat af en anden, men i dag efter træning fik jeg at vide der var en anden der manglede modstander, så på lørdag skulle det så blive til alvor. Hvem min modstander er ved jeg dog ikke endnu, så jeg har ingen gameplan endnu.

Jeg glæder mig meget. Min boksning er blevet væsentlig bedre siden jeg er begyndt at træne med Poul Duvill, som er kommet til klubben som boksetræner. Han er en gammel ræv i gamet og kan finde de mindste fejl og så er der ikke plads til at komme med undskyldninger.

Et eksempel var i aftes til træning, hvor jeg havde glemt min tandbeskytter og derfor ikke kunne sparre 100% med slag til hovedet ... Det var der åbenbart ikke noget der hedder i Poul Duvills verden. "så må du sgu lave en af papir". Jeg troede han jokede, men nej - fold et ark papir nok gange og man har en midlertidig tandbeskytter så man kan sparre med ... Old school :-)



It seems like I'll get my debut boxing match this Saturday. It didn't look like it because the spot I was supposed to fill was filled by another, but today after training I was told there was another spot that needed to be filled, so Saturday it should be down to business. I don't know who I'm going up against yet, so I have no game plan yet.

I'm really looking forward to the fight. My boxing has improved a lot since I started training under Poul Duvill, who is now teaching boxing in the gym. He's an old rat in the boxing game and spots the smallest mistakes you make and leave no room for excuses.

An example is last nights training where i'd forgotten my mouthpiece and therefore couldn't spare 100% with punches to the face ... apparently there's no such thing in Poul Duvill's world. "make one out of paper". I thought he was joking, but no - fold a sheet of paper enough times, and you have a one time disposable mouthpiece so you can spare ... Old School :-)

Ingen kommentarer: