fredag den 14. november 2008

Gameplan til Stenungsund BJJ open

Er i Göteborg nu efter en 4 timers togtur. Prøver at få slappet af så jeg er frisk til i morgen. Selvom der er konkurrence i morgen, har jeg trænet næsten som jeg plejer i ugen op til, da der jo er flere konkurrence i denne måned - heldigvis føles kroppen ok her til aften, så den skal nok være 100% i morgen.


Gien ligge klar, og jeg er ved at lege lidt med gameplan til i morgen. Vi har jo ikke trænet med gi i så lang tid i denne omgang, så jeg har ikke fået så mange rutiner. Der er dog et par ting som har fungeret for mig, så nu skal de bare sættes sammen til en helhed.


Det er jo ikke min stil at trække guard, så på trods af at gien gør det sværere at clinche, vil jeg bruge min brydning. Jeg vil enten prøve at ancle picke/single legge, da det er rimelig let, så snart man bare kan få fat i et bukseben, eller få lavet et in-side leg trip evt. wizzar. På gulvet vil jeg til side control og her fra få et kimuragreb. Fra kimuragrebet kan jeg enten tage kimuraen eller en armbar, hvis der er hul til det og ellers, hvis min modstander forsvare sig mod disse, kan jeg komme til mount eller gå til et sprawl-choke. Kommer jeg til mount, vil jeg også her prøve at fange en arm, så jeg kan gå tilbage til kimuragreb og side control. Alternativt kan jeg lokke min modstander til at få quarter guard og få taget ryggen på ham der fra. Fra bunden er der kun en ting der gælder - at få vendt positionen og komme i side control.

Glæder mig til i morgen - det bliver godt at konkurrere igen

Ingen kommentarer: