torsdag den 27. november 2008

Nedtur / Downer

Jeg er pisse irriteret, pisse frustreret og rigtig ked af det.

Min boksekamp i lørdags blev aflyst 1 time før kampen (inden da havde der været noget forvirring, med modstander), og i går fik jeg så at vide, min MMA modstander til CSA Fight Night på fredag er blevet syg, så den kamp også er aflyst.

Med to aflyste kampe på én uge er min motivation røget meget langt ned. I går da jeg fik at vide, MMA kampen var aflyst, var jeg grædefærdig. Jeg har trænet rigtig meget og brænder for at komme i ringen, og nu står jeg bare tilbage med en meget tom fornemmelse - det er værre end at være blevet KO'et, for der ved man trods alt man har tabt. Nu har jeg hverken vundet eller tabt - jeg har ingen ting.

En ting er det tekniske jeg har arbejdet på, men en anden er det mentale, hvilket nok også er årsagen til jeg er så skuffet. Tidligere har jeg haft en tendens til at kede mig i kampe hvis der ikke skete nok, og dette har vi arbejdet med i træningerne. Specielt min Thai-bokse træner Kristian Bjerre, har fået min arbejdsintensitet hævet. Kamp nu er ikke et spørgsmål om hvor meget modstand jeg får (hvilket det tidligere var), men et minimum af intensitet fra min side, som efterhånden ligger ret højt. Jeg har ladet op til at skulle yde og nu bliver det ikke til noget alligevel - derfor er jeg irriteret, frustreret og ked af det.


I'm really irritated, really frustrated and really really sad.

My boxing match Saturday was cancelled just 1 hour before the fight (there was already some confusion with my opponent earlier) and yesterday I was told my MMA fight at CSA Fight Night this Friday also was cancelled because my opponent got ill.

Two fights cancelled within a week has shattered my motivation. Last night when I was told the MMA fight was cancelled brought me close to tears. I've trained a lot and I'm eager to get in the ring, but now all I have is a very shallow feeling - it's worse than being KO'ed, because then you a lest know you've lost, now I've neither won nor lost - I have nothing.

One thing is the techniques I've been working on, but another is my mentality, which probably also is the reason I'm this disappointed. I earlier had a tendency to get bored in a fight if my opponent stalled the pace of the fight and that is something we have worked on in training. Especially my muaythai trainer Kristian Bjerre, has made my raise my work intensity. Fighting now is not a question of how much my opponent will bring to the fight (which earlier was the case), but a minimum, which has become pretty high, of intensity from me. I've have saved up a lot, but I won't be using it - that's why I'm irritated, frustrated and sad.

Ingen kommentarer: