torsdag den 25. september 2008

Brigde v2.0

En af de ting jeg synes bedst om er når jeg har tid til at nørde teknikker. Virkelig går i detaljer og pille enkelt dele ud for at se hvordan de bidrager til helheden. En af de ting jeg har nørdet med på de steneste er mit bridge, som jeg også har lavet lidt video på.


Mekanismen
Mekanismen er at få fødderne så langt ind mod hoften som muligt, da det giver hoften maksimal lodret bevægelse.


Når fødderne er længere fra hoften bliver hoftebevægelsen mere vandret, hvilket både tager kraft fra bridget, samtidig med at hoften heller ikke kommer så højt op fra gulvet - begge dele der gør det lettere for modstanderen at holde sin position.


Når hoften kommer højt, kommer brystet mere ind over éns skuldre. Dette gør at man lettere kan rulle omkring sin egen akse og derved have en bedre base.


Når hoften er lav bliver man nød til at rulle over sin skulder, hvilket giver en mindre stabil base. Rullet er heller ikke så kraftigt med lav hofte, da det er maven og brystet man skal brug, mens man med en højere hofte, også kan bruge benenes kraft i rullet.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Eii så mange billeder til en teknik, det er fandme guf og lækkerhed for en ordblid som mig.. Tak for det store arbejde. - Tikke :)

Stoffer Inc. sagde ...

Det var så lidt ... Der er jo så mange detaljer at det bare gør det lettere når man tager billeder med :-)