tirsdag den 30. september 2008

Gemmengang af kampene til GD2

1. kamp mod Martin Kawaler (Nordborg fight club)



Det var den første kamp og jeg var sikker på jeg var både mere rutineret og teknisk end min modstander, så for at komme ordentligt i gang var planen at gå meget aggressivt i clinch og få ham til at lave en fejl/åbning. Hurtigt fangede jeg en arm til et armdrag og går efter at få ryggen. De fleste er gode nok til ikke at give ryggen når man armdragger dem, så at skifte til en single-leg i stedet for at baile er en ting jeg har trænet meget og var hvad jeg gjorde. Da han lægger pres på mine skuldre, skifter jeg til en dobbelt-leg og tager ham ned. Med det greb han havde kunne han ikke gøre noget, men fra side control kan det være svært at bryde. Et hurtigt skift til mount gjorde det let at bryde hans greb og begynde at angribe. Jeg forsøgte en hånds guillotine, men havde ikke helt plads. Prøvede at tage en mounted triangle, men han scrambler sig fri. Som planen var fra start ville jeg bare holde tempoet højt og vente på han lavede fejl. Fra scramblet laver han så fejlen og får vent ryggen lidt for meget, så jeg kan tage ryggen og afslutte kampen med en RNC.

2. kamp mod George Damkjer (SFA)



Jeg havde ikke nogen idé om hvad jeg skulle forvente mod George Damkjer, men i den vægtklasse må man jo gå ud fra at folk er stærke, så jeg tænkte jeg ville trække tiden i clinchen, så jeg kunne læse ham lidt og ikke skulle brænde alt for mange kræfter af før der kunne scores point. Han laver et nedtagningsforsøg, hvorfra vi scrambler og han ender med at trække guard. Der er ikke nogen trussel i den guillotine han prøver, så jeg lader ham brænde kræfter af ved at lave lidt gurle lyde. Da han begyndte at blive træt i armene var det let at hive hovedet ud, så jeg kunne begynde at komme fri af hans guard. Det er svært at åbne hans gurad, men da han ikke laver andet end at holde sin guard holder jeg mig aktiv og det ender med han får minus point. Allerede der begynder han at føles træt, så jeg holder mig bare aktiv for ikke at få minus point og venter på han åbner sin guard eller vi bliver rejst op. Da vi bliver rejst op har udset mit mål fra starten hvor vi clinchede. Han tager brede skridt og blotter sit højre ben. Derfor dykker jeg hurtigt ned og rundt til en single-leg på hans højre ben og afslutter kampen på point.

3. kamp mod Claus Madal (SFA)



Tilgangen til denne kamp var nogenlunde den samme som forrige. Træk tiden lidt i clinchen for at læse modstanderen og kom tættere på at kunne score point. Jeg havde ikke forventet at han ville trække guard og slet ikke butterfly-guard, så det kom lidt bag på mig. Jeg elsker at komme i butterfly-guard, fordi jeg har en masse høj% pass derfra, så jeg jeg tænkte "cool" da det skete. Desværre er Mandal en "listig satan" ;-), så jeg når kun lige at tænke "cool" før jeg sidder i en triangle, der er for tæt til at komme ud af.

Gode ting:
Jeg blev ikke taget ned og var ikke på ryggen på noget tidspunkt. Nedtagerninger havde jeg 100% (2 af 2)

Dårlige ting:
Jeg tager ikke nok initiativ og følger ikke en strengent gameplan. Så snart jeg lader min modstander få tid til at tænke skal jeg selv til at arbejde, mens jeg kan dominere min modstandere ved at tage initiativ.

På baggrund af Grapplers Dream 2 bliver næste skridt for Projekt Agrressivitet min clinch

Ingen kommentarer: